Roku 1955 zahájil moravský podnik Let Kunovice vývoj letounu, který měl sloužit především jako aerotaxi. Prototyp poprvé vzlétl 9. dubna 1957. Jednalo se o pětimístný dvoumotorový dolnoplošník se dvěma svislými ocasními plochami. Nejrozšířenější verze s trojlistou vrtulí byla L-200D.1 Hlavní podvozek byl zatahován do motorových gondol, příďová část podvozku do trupu. Do prostorné kabiny se nastupovalo velkými bočními dveřmi na obou stranách trupu.2 Technické údaje: rozpětí 12,31 m, délka 8,61 m, výška 2,25 m, nosná plocha 17,3 m2, hmotnost prázdná 1 275 kg, hmotnost vzletová 1 950 kg, pohon 2 × čtyřdobý vzduchem chlazený šestiválcový řadový invertní motor Walter M-337 s vypínatelným kompresorem, výkon motoru 2 x 154 kW (210k – vzletový výkon s kompresorem). Výkony: maximální rychlost 360 km/h, cestovní rychlost 256 km/h, maximální dolet 1 710 km, dostup 6 200 m, stoupavost 6,5 m/s, dolet 1900 km
Do roku 1964 bylo vyrobeno přes 360 strojů L-200 všech verzí. Stroj mohl být upraven například i jako letecká sanitka. Byly exportovány do celé řady zemí, zejména do SSSR, ale i na Západ, a zhruba stovku jich odebrali českoslovenští zákazníci – Svazarm, ČSA či Slov-Air.3 V roce 2008 dobyl i severní pól.4