Roku 1908 se objevil jednoplošník značky Gastambide-Mengin, a téhož roku dne 21. srpna na něm bylo dosaženo letu v uzavřeném okruhu o délce 1,6 km. Další typ již nesl značku továrny Antoinette. Další typ konstruktéra Levavasseura měl neobyčejně půvabný tvar. Antoinette bývala srovnávána s vážkou, zvláště v zatáčkách. Lichoběžníková křídla, štíhlý trup a trojúhelníkové tvary ocasních ploch částečně připomínají moderní jednoplošníky.1
Antoinette měla zprvu křídla trojúhelná, pak lichoběžníková a nakonec se jí dostalo křivení křídel – tím nabyla té elegantní siluety, s křídly na koncích užšími a postavenými znatelně do V. Motor rovněž Antoinette 50 hp, poháněl kovovou vrtuli s hliníkovými listy. Typický podvozek s nárazovou lyží doplňuje svérázný tvar letadla.2 Řídil se dvěma koly po stranách trupu.
První pokus o přelet úžiny La Manche provedl 19. července 1909 Latham, když 22. května v Chalons letěl již 37 minut a koncem května dokonce 1 hod. 7 min. Pokus se nezdařil, letadlo spadlo do moře, ale nepotopilo se. Dva dny po Blériotovy se pokusil o přelet ještě podruhé, ale opět s neúspěchem. Tentokrát mu vysadil motor jen několik kilometrů před cílem.3
Na prvních závodech v Remeši 22. až 29. srpna 1909 byl co do dálkového letu druhý. Uletěl trať 154 km, co do rychlosti druhý a první ve výšce. Dosáhl výšky 155 m. Pokračoval ve výškových letech až 7. ledna 1910 vystoupil do výšky 1 000 m.4